Riga Wedding Expo dalībniekiem: kāzu nozares profesionāļu ieteikumi
Kāzu plānotāja Renāte Mākulēna un kāzu fotogrāfs Einārs Freimanis vairākkārt piedalījušies kāzu izstādē gan kā apmeklētāji, gan kā dalībnieki un dalās savā pieredzē, novērojumos un ieteikumos, lai no dalības izstādē gūtu vislielāko atdevi.
Abi kāzu pakalpojumu sniedzēji piekrīt, ka dalības Riga Wedding Expo sniedz daudzējādus ieguvumus; tas ir lielisks pasākums, kurā gan satikt savus potenciālos klientus – topošos jaunlaulātos un niansēti izzināt viņu vēlmes, gan iepazīt nozares kolēģus un uzzināt par viņu piedāvājumiem. Kopumā aktīva dalība izstādē palīdz vairot savu atpazīstamību, piesaistīt jaunus klientus un novērot jaunās tendences kāzu nozarē.
Kā sagatavoties dalībai kāzu izstādē: stendu noformējums
Abi kāzu speciālisti uzsver stenda atrašanās vietas un noformējuma nozīmi. Izstādē ir svarīga gaumīga, mūsdienīga un krāšņa vizuālā iespaida radīšana, kas palīdzēs izcelies starp citiem pakalpojumu sniedzējiem. Jūsu stends pāru acīs stāsta par jūsu uzņēmuma vērtībām un stilu.
Kāzu plānotāja Renāte Mākulēna skaidro, ka pāri, visticamāk, daudzu pakalpojumu sniedzēju klāstā atcerēsies tos, kas viņus uzrunāja vizuālā iespaida un sajūtu līmenī. Kāzu fotogrāfs Einārs Freimanis piekrīt, ka ar stenda vizuālo noformējumu, dizainu un dekorācijām radāt sava pakalpojuma un uzņēmuma tēlu.
Nenoliegsim, ka stenda iekārtošana un noformēšana paredz papildus izmaksas. Tomēr tas ir ieguldījums jūsu uzņēmuma tēlā. Taču arī šim jautājumam var pievērsties radoši – te vērtīgas ir pakalpojumu sniedzēju sadarbības. Tā, piemēram, kāzu plānotāja Renāte Mākulēna izstādē vienā stendā piedalās kopā ar pirmās kāzu dejas pasniedzēju, bārmeņu servisu, ēdinātājiem un fotokastes pakalpojumu sniedzējiem. Šāda krāšņa sadarbība paver iespējas padarīt stendu daudzveidīgāku, iespaidīgāku un izcelties.
Foto: Einārs Freimanis / RWE 2024
Kā piesaistīt pāru uzmanību: īpašie piedāvājumi un konkursi
Izplatīta un pārbaudīta prakse Riga Wedding Expo dalībnieku vidū ir dažādi īpašie izstādes dienas piedāvājumi. Abi kāzu profesionāļi – Renāte Mākulēna un Einārs Freimanis te gan uzsver, lai šie piedāvājumi tiešām motivētu pārus rezervēt jūsu pakalpojumu uzreiz, svarīgi uzstādīt skaidrus noteikumus un, vēlams, ieviest arī rezervācijas sistēmu, lai nerastos sajukums.
Renāte Mākulēna stāsta, ka viņas stendā būs laimes rats, kuru iegriežot būs iespēja tikt pie atlaidēm un bonusiem. Viņa aicina izstādes dalībniekus būt radošiem – atlaides nav vienīgais, ko varat piedāvāt potenciālajiem klientiem. Tie var būt papildus pakalpojumi, dāvanas, bezmaksas konsultācija, jebkas!
Protams, izstādē neiztikt arī bez izdales materiāliem un bukletiem. Te fotogrāfs Einārs Freimanis piebilst, ka ir svarīgi ar pāriem arī parunāt, nevis tikai iedot bukletu. Pāriem nebūs nekādas jēgas no izstādē savāktas makulatūras, kuru pārskatot viņi neatcerēsies pakalpojumu sniedzēju sejas. Izstādē svarīgākais ir izveidot cilvēcisko kontaktu, jo papildus informāciju un precīzas detaļas var nosūtīt arī pēc tam.
Vēl viens būtisks aspekts, ko min plānotāja Renāte Mākulēna, ir jau laikus savos soctīklu kanālos reklamēt savu dalību izstādē. Papildus uzmanību var piesaistīt arī izsludinot konkursu ar iespēju laimēt ielūgumus uz izstādi.
Foto: Renāte Berga arhīvs / RWE
Veiksmīgākā taktika komunikācijā: fokuss uz pāri
Lai gan pakalpojumu sniedzējus un viņu portfolio var ērti un ātri atrast internetā, dzīvās sarunas vērtība nav zudusi. Kā to redz Renāte Mākulēna, pāri nedodas pie pakalpojuma sniedzēja, bet pie cilvēka. Piemērs – ikviens profesionāls bārmenis uztaisīs garšīgu kokteili. Bet kāzās neder jebkurš profesionālis, jo ir svarīgi, vai pāri uzrunā bārmeņa darba stils, komunikācijas veids. To var redzēt tikai dzīvē. Tāpat arī ar citiem pakalpojumu sniedzējiem.
Kāzu izstāde ir vieta, kur pakalpojumu sniedzējiem vistiešākajā veidā satikt savus potenciālos klientus, tādēļ ir svarīgi šo iespēju uzrunāt klientus klātienē izmantot. Esiet atvērti, komunikabli un smaidīgi – dažkārt pievērst uzmanību ir tieši tik vienkārši!
Kāzu plānotāja Renāte Mākulēna dalās ar savu taktiku. Tā kā pirmās 30 sarunas sekundes ir ārkārtīgi būtiskas, lai piesaistītu klientu un radītu interesi, viņa jau laikus apdomā, ko teiks, stāstīs, jautās. Ir vērtīgi šādi sagatavoties, lai izstādes dienā uzsākot komunikāciju ar pāriem justos brīvi un nepiespiesti.
Kāzu fotogrāfs Einārs Freimanis piekrīt, ka komunikācijai ir būtiska loma. Viņa skatījumā pirmajā sarunā ar pāri izšķirošs ir uzticības moments – jums kā pakalpojumu sniedzējam jārada pārī uzticība un pārliecība, ka jūs interesē tieši viņu stāsts. Citiem vārdiem, nevajag pārlieku fokusēties uz sava pakalpojuma pārdošanu, bet gan uz intereses izrādīšanu. Jau iepazīstoties radiet pārliecību, ka jums ir būtiski, lai pāra kāzas būtu perfektas.
Ir vērtīgi paturēt prātā, ka pāri dodas uz kāzu izstādi, lai labi pavadītu un izbaudītu kāzu plānošanas laiku, kā arī iegūtu vērtīgu informāciju, izpētītu kāzu pakalpojumu piedāvājumus un uzdotu profesionāļiem sev interesējošos jautājumus. Uz to arī vēlams koncentrēties pakalpojumu sniedzējiem – sniegt labas emocijas un dalīties ar vērtīgiem padomiem. Iespējams, pāris par jums atcerēties un jūs izvēlēsies tādēļ, ka no sirds uzklausījāt, bijāt ieinteresēti un ieteicāt ko noderīgu.
Noslēgumā vēl kāda izšķiroši būtiska nianse. Fotogrāfs Einārs Freimanis izstādē iepriekš piedalījies gan ar savu stendu, gan arī pats fotografējis izstādi. Fotografējot bija iespēja rūpīgi apskatīt citus stendus, kolēģus. Viņš dalās ar savu novērojumu – pienāk brīdis, kad dalībnieku sejās atspoguļojas nogurums, jo diena ir tik tiešām gara. Tādēļ iesakām stratēģiski saplānot, kas un kad būs stendā. Vēlams pie stenda būt vismaz divatā, lai varētu pamainīties un visas dienas garumā saglabāt enerģiskumu.
Vēlam ikvienam kāzu izstādes dalībniekam izmantot iespēju aprunāties ar pāriem, noskaidrot, kādas ir viņu vēlmes un domas, tādējādi saņemot atgriezenisko saiti. Domājiet ilgtermiņā – īstie klienti var atnākt gan kāzu izstādes dienā, gan pēc gada vai diviem. Lai skaistas satikšanās!
Lai iedvesmas pilna diena! Uz tikšanos Riga Wedding Expo
Raksta titulfoto: Kristaps Lapiks / RWE 2024