FB Pixel
e-veikals Ienākt / Reģistrēties
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai. Lasīt vairāk

Precēto pieredze

Pievienot savu pieredzi

Inga, 25 gadi

Kāzu datums:09.08.2008
Kādas bija kopējās kāzu izmaksas? Cik viesu piedalījās kāzās?
Kāzās piedalījās aptuveni 76 viesu, tai skaitā vakara vadītājs, fotogrāfi un operators. Kāzu izmaksas aptuveni 12000 LVL. uz neko īpaši netaupījām, bet tērējām ar galvu. Gribējam, lai viss būtu tā kā izsapņots.
Kur guvāt līdzekļus kāzu organizēšanai?
Lielāko daļu finansējām paši, lielā mērā no maniem iekrājumiem, ko joka pēc arī saucu par pūra naudu :) Palīdzēja arī vecāki un vecvecāki.
Kāpēc nolēmāt precēties? Vai līdz kāzām dzīvojāt kopā? Cik ilgi?
Pirms kāzām dzīvojām kopā divus gadus... Tas likās pašsaprotami... bija domas arī par bērniņu...
Cik ātri pirms kāzām sākāt tām gatavoties? Ko darījāt vispirms? Kas sagādāja lielākās grūtības?
Saderinājāmies Ziemassvētkos, Latvijā atgrizāmies tikai janvāra beigās, tad arī sākām gatavoties, sanāk aptuveni 7 mēnešus pirms kāzām. Vispirms sastādījām aptuveno viesu sarakstu, lai zinātu cik lielas telpas būs nepieciešamas, tad sākām meklēt svinību vietu. Kad bija skaidrs datums, kas bija vienīgais brīvais mūsu izvēlētajā vietā, tad uzrakstījām iesniegumu baznīcā.
Kur notika ceremonija - baznīcā vai dzimtsarakstu nodaļā?
Rīgas Domā.
Kur notika svinības? Cik izmaksāja svinību vieta / ēdināšana?
Svinības notika Igates pilī. Vislabākās atsauksmes par šo iestādi. Ļoti atsaucīga un izpalīdzīga direktore, kas palīdzēja ar ļoti noderīgiem padomiem. Nebija jāuztraucas ne par pušķošanu, ne galdautiem, salvetēm un citām lietām. Viss tika noorganizēts augstākajā līmenī. Kopējās izmaksas sastādīja LVL 5300, kur iekļauta gan ēdināšana, gan visu vietu izguldināšana, gan apkalpošana, gan telpu rotāšana...
Pēc kādiem kritērijiem izvēlējāties svinību vietu un galdu klājēju?
Sapņoju par lielu baltu zāli ar parketa grīdu, ko arī atradu. Svarīgi bija, lai varētu izguldīt visus viesus normālās gultās, nevis teltīs vai uz matračiem. Ēdināšanu nodrošināja tie paši pavāri kas trādā Dzirnavu krodziņā, kur iepriekš bijām ēduši un ļoti garšoja. Būtiski mūsu izvēli ietekmēja pils direktores attieksme, zināju ka nekas nebūs ķep-ļep.
Kur pasūtījāt kāzu torti, cik kg / izmaksas?
Kanēļa konditorejā, 8kg, maksāja 169Ls Ļoti garšīga!
Ēdamais pietrūka vai palika pāri?
Galdi lūza no ēdienu pārpilnības, tas bija ļoti daudzveidīgs un nebija standarta karbonādes un šķovēti kāposti. Diez gan daudz kas palika pāri.
Pēc kādiem kritērijiem izvēlējāties muzikantus? Kas spēlēja? Izmaksas?
Muzikantus ieteica pils direktore. Vislabākās atsauksmes par Bellacord, gan mēs, gan viesi bijām sajūsmā. Viesi jau ap trijiem nakti aizgāja gulēt, jo bija tā izdancināti, ka vienkārši fiziski vairs kājās nebija iespējams noturēties.
Ar kādiem notikumiem bagāts bija ceļš uz svinību vietu?
Bija trīs tilti, uz katra dažādas interesantas izdarības, braucām ar Siguldas trošu vagoniņu, bijām Turaidā pie kalēja. Pēc tam sekoja fotosesija pie jūras.
Kas rūpējās par viesu izklaidēšanu (vedēji, vakara vadītāji, paši)?
Vakara vadītājs bija Valdis Melderis. Viņš bija savu uzdevumu augstumos, ļoti atraktīvi, mīļi un īstajā brīdī smieklīgi :) Gan mums, gan viesiem ļoti patika.
Kādas aktivitātes tika organizētas otrajā dienā?
Otrā dienā bija brokastis, nolaidām mūsu karogu, pateicāmies viesiem par dalību mūsu kāzu pasākumā.
Kādu mūziku izvēlējāties pirmajam valsim? Vai apmekējāt deju kursus?
Autobuss Debesīs "Ar straumēm uz jūru". Šīs dziesmas vārdi rotāja gan ielūgumus, gan karogu, gan glāzes un visus citus aksesuārus. Jau iepriekš bijām mācijušies dejot, līdz ar to Valdis Škutāns un Laura Kosīte sagatavoja samērā sarežģītu horeogrāfiju.
Tērpus pirkāt, īrējāt vai šuvāt? Kur? Cik izmaksāja?
Kāzu kleita tika šūta, kopā ar audumu izmaksāja ap LVL 750. Līgavaiņa uzvalks un krekli tika pirkti, kopā izmaksāja aptuveni 900 Ls
Kāds bija kāzu transports? Kāpēc tāda izvēle?
Audi A8L - pietiekami liels auto manai lielajai kleitai... Noteikti negribējām limuzīnu.
Kas rotāja mašīnu, veidoja līgavas pušķi un līgavaiņa piespraudi?
Pēc kādiem kritērijiem izvēlējāties fotogrāfu? Izmaksas? Cik bildes un cik ilgā laikā pēc kāzām saņēmāt?
Nefotografējāmies, līdzīga fotosesija tika organizēta citā pils zālē...
Ielūgumus pirkāt / pasūtījāt / paši gatavojāt? Cik ilgi pirms kāzām izsūtījāt?
Ielūgumus gatavojām paši, izsūtījām divus mēnešus pirms kāzām.
Vai mainījāt uzvārdu? Kādas grūtības radīja uzvārda maiņa?
Pieņēmu vīra uzvārdu, dokumentu kārtošana vēl procesā...
Vai dāvanas saņēmāt tādas kā cerējāt?
Galvenokārt saņēmām naudiņu.
Vai devāties kāzu ceļojumā? Uz kurieni?
Kāzu ceļojumā devāmies nedēļu pēc kāzām uz Maljorku.
Uz ko ietaupījāt organizējot savas kāzas?
Neīrējām speciāli mašīnu, nepirku kleitu, ko biju noskatījusi par 2000Ls, bet gan uzšuvu līdzīgu par 750Ls, alkoholu pirkām paši bāzē, savādāk īsti nesanāca ietaupīt, arī pašu gatavotie ielūgumi izmaksāja dārgāk, nekā tad ja būtu pasūtījuši, bet tie bija tā vērti.
Ko ieteiktu jaunajām līgavām?
Zem kāzu kleitas noteikti nevilkt stīpu apakšsvārkus. Kāzu organizācijas pienākumus sadaliet saviem radiem, draugiem, nevajag visu pašām darīt.
Ko ieteiktu jaunajiem līgavaiņiem?
Arī pašiem iesaistīties kāzu organizācijā.
Vēl iesaku ņemt vērā...
ir naivi cerēt, ka visām kāzu organizācijā iesaistītajām pusēm tava kāzu diena īr svarīgs notikums,
Ja būtu dota vēl viena iespēja, ko darītu citādāk?
Lai arī bija 2 fotogrāfi, noteiktu paņemtu vēl vienu. Kleitu šūtu citur. Savādāk neko nemainītu...
Vai pirms kāzām tika rīkotas pirmskāzu ballītes? Īsumā raksturojiet.
Bija gan vecpuišu, gan vecmeitu ballīte. Vecmeitu ballīte tika noorganizēta vissaugstākajā līmenī - bija gan moči, gan šaušana, gan vizināšanās ar jatu, gan fotogrāfēšanās, gan dejas, gan tusiņš klubos.